Thuiswerken is populairder dan ooit. Door de Coronapandemie is het thuiswerken in een stroomversnelling geraakt en zijn steeds meer mensen deze manier van het moderne werken gaan invoeren. Thuiswerken biedt zowel voor de werkgever als de werknemer tal van voordelen, omdat je een stuk meer vrijheden hebt en je zakelijke leven makkelijker kan combineren met je privé- en sociale leven.

Veel werknemers zijn een stuk productiever en flexibeler wanneer ze vanaf huis werken, terwijl werkgevers veel geld kunnen besparen op de kantoorkosten. Er zijn echter ook uitdagingen bij het thuiswerken zoals bijvoorbeeld zakelijke telefonie. Met een Voice over IP oplossing is deze uitdaging zo overwonnen en kan iedereen vanuit zijn eigen huis de bedrijfstelefoon gebruiken.

VoIP is de ideale oplossing voor zakelijke telefonie bij thuiswerken

VoIP betekent zoveel als bellen via het internet. Er zitten diverse voordelen aan deze oplossing voor zakelijke telefonie. Deze nieuwe vervanger van ADSL was überhaupt al aan een opmars bezig en begon de zakelijke telefonie markt al over te nemen, maar met de versnelde opkomst van het thuiswerken is dit in een sneltreinvaart geraakt.

Leestip: Een vast nummer op uw mobiel? Vast nummer zonder vaste lijn

Met VoIP is het mogelijk om via een headset en een laptop de bedrijfstelefoon op te nemen vanaf elke locatie voor de werknemer, zolang er maar een goede internetverbinding is. De geluidskwaliteit is vaak hetzelfde of beter dan bij ADSL en de telefooncentrale wordt beheerd door de provider in een online cloud. De werknemer kan dan ook op de webapplicatie precies alles zien wat er gebeurt op de centrale, zoals wachttijden, aantal wachtenden, gemiddelde gespreksduur en andere KPIs.

VoIP biedt betere service en kostenbesparing

Voor het thuiswerken is VoIP verreweg het beste alternatief voor zakelijke telefonie. De bereikbaarheid van een bedrijf via de telefoon kan behouden worden of zelfs worden uitgebreid, omdat werknemers vaak bereid zijn flexibelere uren te werken vanuit huis. De kosten voor een VoIP oplossing zijn onafhankelijk van het gebruik en maandelijks.

Uitgelicht: Doorverbinden naar vast of mobiel | Doorschakelnummer

VoIP is goedkoper dan ADSL en omdat het maandelijkse vaste kosten zijn, worden deze ook makkelijker om te budgetteren in de bedrijfsvoering. Met de vele mogelijkheden zoals computergestuurde antwoorden op specifieke vragen en de mogelijkheid om keuzemenu’s in te stellen, kan de klant vaak sneller en beter geholpen worden en wordt dus ook de dienstverlening positief beïnvloed.